Centrum wiedzy

Proces: Sprzedaż

W tym miejscu dowiesz się wszystkiego o rozwiązaniach informatycznych stosowanych w sprzedaży. Poznaj systemy informatyczne dla sprzedaży. Dowiedz się kim są dostawcy systemów dla sprzedaży. Codziennie nowe informacje, interesujące materiały oraz dane nt. rynku systemów i aplikacji IT w Polsce. Mamy nadzieję, że staną się one inspiracją i pomocą w podejmowanych przez Ciebie decyzjach IT.

System dla sprzedaży

Systemy dla sprzedaży to technologia informatyczna, która umożliwia obsługę procesu sprzedaży, w takich obszarach jak: pozyskiwanie klienta, ofertowanie, zarządzanie procesem sprzedaży, zapasy magazynowe, zakupy towarów, logistyka dostaw, obsługa punktów sprzedaży detalicznej, prognozowanie popytu, sprzedaż w terenie, współpraca z dostawcami, współpraca z odbiorcami, sprzedaż poprzez sklepy internetowe.

Rodzaje systemów dla sprzedaży

Pośród wielu rodzajów systemów i aplikacji dla sprzedaży, wyróżnić należy:

  • ERP dla dystrybucji,
  • Sklepy Internetowe [e-commerce],
  • Systemy Business To Business [B2B],
  • Zarządzanie popytem [DM],
  • Automatyzacja sprzedaży [SFA],
  • Obsługa punktów sprzedaży [POS],
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw [SCM],
  • Zarządzanie zapasami [Inventory Software],
  • Kalkulowanie ceny ofertowej (CPQ).
Zastosowanie systemów dla sprzedaży

Rozwiązania informatyczne dla sprzedaży powinny być wykorzystywane w każdym przedsiębiorstwie i organizacji, gdzie podstawą funkcjonowania jest sprzedaż dóbr i usług (przepływ towarów i usług). Funkcjonalność  informatycznych systemów dla sprzedaży może dotyczyć takich obszarów jak np.:

  • prognozy popytu,
  • zarządzanie zapasami magazynowymi,
  • planowanie dostaw,
  • obsługa sklepu detalicznego,
  • sprzedaż w terenie,
  • transakcje zakupu i transakcje sprzedaży,
  • sprzedaż w sklepie internetowym,
  • analiza kosztów nabycia i kosztów sprzedaży.
Korzyści z systemów dla sprzedaży

Do podstawowych korzyści z wdrożenia systemu dla sprzedaży  zaliczyć należy:

  • wsparcie procesu sprzedażowego,
  • zwiększenie efektywności współpracy z dostawcami,
  • zwiększenie kontroli nad działaniami handlowców w terenie,
  • obniżenie kosztów magazynowania,
  • bieżący dostęp do kosztów zakupu i sprzedaży,
  • usprawnienie procesu ofertowania,
  • wielowymiarowe dane i analizy klientów.

Artykuły

Klient to strategia

Klient to strategia

„Klient stanowi najważniejszą wartość naszej organizacji, dlatego należy o niego dbać i bardzo proaktywnie zabiegać. Musimy przekonać go, że nie zawiedzie się wybierając naszą firmę, a wieloletnia współpraca jest korzystna dla obu stron.” Rozmawiając z prezesami firm często słyszę takie deklaracje. Jednak zadziwiająco rzadko przekładają się one na...

Czy nasz klient chce być zachwycany? Mierzenie jakości obsługi klienta.

Czy nasz klient chce być zachwycany? Mierzenie jakości obsługi klienta.

Obudzony w środku nocy, każdy menadżer contact center z pewnością potrafi wymienić przynajmniej trzydzieści różnych metryk jakości obsługi klienta w contact center. Mierzymy kilkanaście różnych parametrów, śledzimy wydajność i przygotowujemy raporty. A prezesi oraz – co gorsza – nasi klienci i tak nie chcą tego docenić!

Case Studies

W nowej szacie informatycznej

Geneza projektuFirma P.B.H. poszukiwała nowego rozwiązania informatycznego, który wspierałby jej dalszy rozwój. Wcześniej,...

Kompleksowe wdrożenie platformy Salesforce...

Nasz klient jest operatorem sieci światłowodowej działającej w całej Europie.Świadczy usługi w branżach, takich jak: finanse, motoryzacja,...

White Papers

IFS Applications dla sektora górniczego i...

Przedsięwzięcia realizowane przez sektor górniczy i surowcowy charakteryzują się wysokim stopniem ryzyka na każdym ich etapie, od poszukiwań...

IFS Applications - Produkcja Wsadowa

Elastyczne, przyjazne dla użytkownika oprogramowanie odpowiadające na wszystkie potrzeby produkcyjne.Czy działalność Państwa firmy uwzględnia procesy...