Centrum wiedzy

Proces: Marketing i zarządzanie kontaktami z klientami

W tym miejscu dowiesz się wszystkiego o rozwiązaniach informatycznych stosowanych w marketingu oraz relacjach z klientami. Poznaj systemy informatyczne dla marketingu i zarządzania relacjami z klientami. Dowiedz się kim są dostawcy systemów dla marketingu i zarządzania relacjami z klientami. Codziennie nowe informacje, interesujące materiały oraz dane nt. rynku systemów i aplikacji IT w Polsce. Mamy nadzieję, że staną się one inspiracją i pomocą w podejmowanych przez Ciebie decyzjach IT.

System dla marketingu i zarządzania relacjami z klientami

Systemy dla marketingu i systemy do zarządzania relacjami  z klientem to technologia informatyczna, która umożliwia obsługę procesu marketingu i zarządzania relacjami z klientami, w takich obszarach jak: zarządzanie kampaniami marketingowymi, obsługa klienta, billing i fakturowanie, zarządzanie leadami, automatyzacja wysyłki mailingu, personalizacja stron internetowych, pozycjonowanie stron, systemy zarządzania treścią, analityka treści mediów społecznościowych.

Rodzaje systemów dla marketingu i zarządzania relacjami z klientami

Pośród wielu rodzajów systemów i aplikacji dla marketingu  i zarządzania relacjami z klientami, wyróżnić należy:

  • Zarządzanie relacjami z klientami [CRM],
  • Call Center,
  • Obsługa korespondencji mailowej,
  • Automatyzacja marketingu [Marketing Automation],
  • Analityka mediów społecznościowych [Social Media Analytics],
  • Obsługa klienta i billing (CC&B),
  • Zarządzanie leadami [Lead Management],
  • Pozycjonowanie stron internetowych [SEO Software],
  • Analityka stron internetowych [Web Analytics Software],
  • Tworzenie stron internetowych [Web Design Software],
  • Zarządzanie treścią stron internetowych [CMS].
Zastosowanie systemów dla marketingu i zarządzania relacjami z klientami

Rozwiązania informatyczne dla marketingu i zarządzania  relacjami z klientami powinny być wykorzystywane w każdym przedsiębiorstwie i organizacji, gdzie podstawą funkcjonowania jest zarządzanie relacjami z klientami oraz obsługa procesów marketingowych. Funkcjonalność informatycznych systemów dla  marketingu i zarządzania relacjami z klientami może dotyczyć takich obszarów jak np.:

  • projektowanie stron internetowych,
  • tworzenie stron internetowych,
  • zarządzanie treścią www,
  • wysyłka mailingu,
  • obsługa reklamacji, obsług zgłoszeń,
  • analiza mediów społecznościowych,
  • obsługa billingu,
  • personalizacja treści www,
  • generowanie leadów.
Korzyści z systemów dla marketingu i zarządzania relacjami z klientami

Do podstawowych korzyści z wdrożenia systemu dla marketingu  i systemu do zarządzania relacjami z klientami zaliczyć należy:

  • centralizacja danych o klientach, widok klienta 360,
  • dostosowanie treści do rynku i klientów,
  • automatyzacja i personalizacja przekazu rynkowego,
  • wzrost liczby leadów, liczby szans sprzedaży,
  • badanie efektywności marketingu,
  • podniesienie skuteczności dostępu do klienta,
  • wielowymiarowe dane i analizy klientów,
  • wzrost jakości obsługi klienta.

Artykuły

Ważne dla przyszłych i obecnych użytkowników CRM

Ważne dla przyszłych i obecnych użytkowników CRM

CRM. To pojęcie jest już tak znane i rozpoznawane jak ERP. Można nie znać się w sposób szczególny na systemach informatycznych wspomagających zarządzanie, ale spośród wielu skrótów anglojęzycznych funkcjonujących w otoczeniu biznesowym, akurat ten na pewno zajmuje jedno z najwyższych pozycji w rankingu. W sposób jednoznaczny kojarzy się z oprogramowaniem do zarządzania...

Tandem człowieka z technologią - nowa rola przedstawiciela handlowego

Tandem człowieka z technologią - nowa rola przedstawiciela handlowego

Odkąd fabryki Forda zautomatyzowały swoje linie produkcyjne, zastępowanie pracy ręcznej maszynami stało się faktem, a jednocześnie było uznawane za zagrożenie dla zatrudnienia. Historia prawie stu lat wskazuje, że zupełnie niepotrzebnie - pracy człowieka nie udało się wyeliminować. Jesteśmy jedynie odciążani z czynności dokonywanych powtarzalnie, łatwych do...

Katalog rozwiązań

Case Studies

Kompleksowe wdrożenie platformy Salesforce...

Nasz klient jest operatorem sieci światłowodowej działającej w całej Europie.Świadczy usługi w branżach, takich jak: finanse, motoryzacja,...

Millward Brown. Efektywność w obszarze...

Wdrożenie systemy Deltek Maconomy w Millward Brown pozwoliło na konsolidację w ramach jednego rozwiązania 30-tu oddzielnych systemów...

White Papers

IFS APPLICATIONS - Zarządzanie relacjami z...

Kiedy klient nawiązuje kontakt z firmą, jej pracownicy, bez względu na to, w jakim dziale pracują, powinni mieć dostęp do najważniejszych danych...