Artykuły

Wpisz wyszukiwane słowo lub frazę oraz, w razie potrzeby, wybierz dodatkowe parametry wyszukiwania poniżej.

Jak zabezpieczyć się przed utratą danych?

O awariach zwykle nie myślimy, jednak mimo wszystko zdarzają się – według badania opublikowanego w 2016 roku przez EaseUS (firma zajmująca się odzyskiwaniem danych) do najczęstszych przyczyn utraty danych zaliczamy m.in.:

  • Awarie sprzętu, zwykle uszkodzenie dysku twardego
  • Awarie zasilania, powodujące utratę niezapisanych danych lub uszkodzenie plików
  • Awarię systemu operacyjnego lub systemu plików
  • Ataki wirusów komputerowych
  • Przypadkowe lub umyślne skasowanie danych

Ciemna strona Internetu rzeczy

Według przewidywań Gartnera do 2020 roku na świecie będzie ponad 20 miliardów urządzeń z kategorii Internetu rzeczy (IoT). Z punktu widzenia firm w nadchodzących latach najistotniejszą dziedziną związaną z IoT będzie jego bezpieczeństwo. Jednocześnie producenci prześcigają się w implementowaniu modułów Wi-Fi nawet w drobnym AGD, co zwiększa ryzyko uzyskania dostępu do naszych sieci przez osoby niepożądane już nie za pomocą komputera, a przykładowo tostera czy ekspresu do kawy.

Dlaczego wynajmujemy co raz mniej konsultantów czyli outsourcingowe modele przyszłości

Na rynku outsourcingowym zauważyć można powszechny trend zmiany potrzeb Klientów, korzystających z outsourcowania usług IT. Ważny jest już nie tylko dostęp do najnowszej technologii i specjalistów, ale także wartość dodana: konsulting w zakresie biznesowego wykorzystania IT. Wszystkie te korzyści łączy Managed Services - jeden z najszybciej rozwijających się segmentów usług IT.

Czego szukają i potrzebują Klienci decydujący się na outsourcing?

Cloud computing, część V: Bilans korzyści i problemów związanych z migracją do chmury

Jak wynika z badań, przeprowadzonych na zlecenie Wipro Council of Industry Research przez brytyjską firmę YouGov, wykorzystanie technologii CC w biznesie postrzegane jest przez kadry zarządzające dużych firm za wysoce korzystne, współcześnie niemal nieodzowne rozwiązanie. W 2012 r. YouGov przeanalizowała opinie stu respondentów – członków kardy zarządzającej przedsiębiorstw z USA, Francji, Wielkiej Brytanii i Indii. Rezygnacja z wdrożenia CC postrzegana była przez nich jako źródło wielu potencjalnych strat (zob. rys. 1).

Cloud Computing, część IV: Optymalizacja kosztów związanych z CC

Przyjmując, że płacimy tylko za to, co w chmurze użytkujemy, dochodzimy do wniosku, iż właściwie wykorzystany potencjał technologii CC może przynieść sporo oszczędności, choćby na zakupie własnego sprzętu i opłatach związanych z jego utrzymaniem. Problem w tym, że czasami koszty usług CC okazują się znacznie wyższe, niż tego oczekiwaliśmy. Mają na to wpływ różne czynniki – począwszy od błędnie zidentyfikowanych potrzeb użytkowników, po rozmaite opłaty, które nalicza dostawca cloudowy, „odkrywane” już po zawarciu umowy. Jak zarządzać użytkowaniem usług CC, by minimalizować wydatki i maksymalizować korzyści?