Artykuły

Wpisz wyszukiwane słowo lub frazę oraz, w razie potrzeby, wybierz dodatkowe parametry wyszukiwania poniżej.

Systemy do zarządzania łańcuchem dostaw, cz.1

Zarządzanie łańcuchem dostaw (ang. Supply Chain Management, SCM). Któż z nas nie słyszał tego pojęcia? Gdyby jednak zapytać o jego definicję, to pewnie okazałoby się, że otrzymamy wiele różnych wyjaśnień i interpretacji. O co więc chodzi i czy jest sens, by poświęcać temu zagadnieniu tyle uwagi? Gdyby zadać to pytanie jeszcze kilka lat temu, można by odpowiedzieć, że nie ma. Inaczej jest dzisiaj. W międzyczasie sytuacja na rynku radykalnie się zmieniła. Dlaczego? Radykalnie wzrosło znaczenie dostaw na czas i optymalizacji zapasów magazynowych; zwiększona liczba podmiotów na rynku, kanałów dystrybucji i oczekiwań klientów oraz globalizacji podniosła złożoność łańcucha dostaw; wzrosło ryzyko zarządzania dostawcami i dostawami oraz wielokrotnie zwiększyła się potrzeba szybkości wymiany towarowej, tj. logistyki.

7 przeszkód do maksymalnej wydajności, których pozbędziesz się dzięki systemowi MES

Popularność systemów MES w Polsce ciągle wzrasta. Coraz więcej firm docenia ich funkcjonalność i użyteczność, które pomagają zapanować nad produkcją i podnieść jej wydajność. Na przeszkodzie do jej poprawy stoi między innymi 7 przeszkód, które można łatwo wyeliminować wdrażając system MES do zarządzania procesami produkcji. 

Oto one:

Tradycja przekuta w nowoczesność

Są wielkie korporacje i jest Sagra Technology. Firma rodzinna, która od lat utrzymuje się w czołówce dostawców technologicznych rozwiązań dla biznesu. Firma z wartościami, które wyznaczają jakość oferowanych przez nią usług.

Technologia to nie implant

Kiedy mówimy o jakości usług Sagra Technology, musimy mówić niebanalnie. Wysoka jakość jest tutaj rozumiana przez możliwość dostosowania się pod każde wymagania. W Sagrze wiemy, że nie ma dwóch takich samych przedsiębiorców, a każdy biznesmen ma swoje przekonania i nawyki w pracy.

Naszym zdaniem aplikacja, z której korzysta profesjonalista musi być naturalnym przedłużeniem i rozwinięciem jego biznesowej percepcji. Powinna być intuicyjna i akceptować przyzwyczajenia użytkownika, nie zmuszać do zmiany nawyków. Dlatego tak mocno przykładamy uwagę nawet do najbardziej elementarnych funkcjonalności i designu rozwijanego przez nas oprogramowania.

Sprzedaż potrzebuje IT

Firma update CRM przeprowadziła badanie wśród szefów zespołów sprzedaży, które wskazują, że przedsiębiorstwa potrzebują przejrzystej i aktualnej informacji o kliencie. W usprawnieniu procesu sprzedaży równie ważny jest stały kontakt ze wszystkimi pracownikami, także tymi pracującymi w terenie – dlatego respondenci przewidują, że firmy będą inwestowały coraz więcej w mobilne rozwiązania CRM.


62% firm biorących udział w badaniu korzysta z systemu do zarządzania relacjami z klientami, niemniej ankietowani deklarują, że nadal potrzebują narzędzi, które zapewnią intuicyjność i prostotę użytkowania w dowolnym miejscu i czasie, a także podniosą poziom wygody. To właśnie od odpowiedniego interfejsu użytkownika dostosowanego do stanowiska zależy skłonność pracowników do używania aplikacji. W decydujący sposób wpływa to na jakość danych zasilających system. Z drugiej strony, wyposażenie pracowników w rozwiązania mobilne CRM sprawia, że dysponują oni skutecznymi narzędziami sprzedaży i są w stanie poprawiać swoje wyniki.

Produkcja sterowana dotykiem

Technologia pobudza zmiany

Jeszcze do niedawna przemysł stanowił ten obszar gospodarki, który w porównaniu z innymi branżami, sprawiał wrażenie mało mobilnego. Tablety czy smarfony nie są bowiem zwykle wykorzystywane bezpośrednio podczas procesu produkcyjnego – choć ten stan także ulega zmianom – ale przede wszystkim w obszarach powiązanych z wytwarzaniem towarów, takich jak dystrybucja, relacje z klientami, sprzedaż czy serwis.

Dynamiczny rozwój mobilności w obszarze technologicznym i związana z nim popularyzacja takich rozwiązań, jak laptopy, tablety czy Internet bezprzewodowy wpływa na rosnące wymagania stawiane wobec systemów ERP także dla firm produkcyjnych, kojarzonych do tej pory wyłącznie z obsługą tradycyjnych procesów z wykorzystaniem standardowych metod dostępu. Możliwość korzystania z oprogramowania na wszelkiego rodzaju urządzeniach przenośnych, wprowadzanie i odczyt danych w czasie rzeczywistym czy dostęp do potrzebnych informacji biznesowych z dowolnej lokalizacji to elementy cenione również przez firmy z sektora produkcyjnego. Szczególnie duże zainteresowanie takimi udogodnieniami dostrzegane jest wśród przedsiębiorstw wielozakładowych oraz tam, gdzie produkcja ma charakter wielooddziałowy lub międzynarodowy.