Centrum wiedzy

Klasa: CRM | Zarządzanie relacjami z klientami

W tym miejscu dowiesz się wszystkiego o rozwiązaniach informatycznych klasy CRM (Customer Relationship Management). Poznaj systemy informatyczne CRM. Dowiedz się kim są dostawcy CRM. Codziennie nowe informacje, interesujące materiały oraz dane nt. rynku CRM w Polsce. Mamy nadzieję, że staną się one inspiracją i pomocą w podejmowanych przez Ciebie decyzjach IT.

System CRM

Systemy CRM to klasa aplikacji informatycznych służąca do zarządzania wszelkimi aspektami i wymiarami kontaktów z klientami.  Oprogramowanie  CRM (program CRM) służy do tworzenia m.in. bazy danych o klientach, potencjalnych klientach, osobach kontaktowych, pracownikach, produktach, cennikach, projektach, materiałach oraz obsługi cyklu sprzedaży, m.in. zapytań ofertowych, ofert handlowych, umów, faktur, serwisu, klienta (helpdesk) oraz planowania i rozliczania kontaktów handlowych.

Rodzaje CRM

Pośród rodzajów systemów CRM, wyróżnić należy:

  • Zarządzanie relacjami z klientami CRM [Customer Relationship Management]
  • Kalkulowanie ceny ofertowej CPQ [Configure Price Quote)
  • Zarządzanie serwisem w terenie FSM [Field Service Management]
  • Automatyzacja sprzedaży SFA [Sales Force Automation]
  • Obsługa klienta i billing CC&B [Customer Care & Billing]
Zastosowanie CRM

Systemy CRM mogą być wykorzystywane w każdym przedsiębiorstwie i organizacji, gdzie jest wymagana obsługa klienta, zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego. Wdrożenia systemów CRM mogą dotyczyć takich obszarów jak np.:

  • automatyzacja kampanii marketingowych, np. dystrybucja mailingu do grupy docelowej,
  • rejestrowanie i obsługa zapytań ofertowych,
  • kalkulowanie wycen i sporządzanie ofert,
  • zarządzanie zespołami sprzedawców,
  • planowanie i realizacja serwisu w terenie,
  • obsługa klienta i billing,
  • rejestrowanie działań handlowych z urządzeń mobilnych.
Korzyści z CRM

Do podstawowych korzyści z wdrożenia systemu CRM zaliczyć należy:

  • dostęp do informacji o klientach w czasie rzeczywistym w całym przedsiębiorstwie czy organizacji,
  • poprawę skuteczności pozyskiwania i utrzymania klientów, jak również ich lojalności,
  • standaryzację obsługi procesu sprzedaży,
  • automatyzację działań marketingowych,
  • aktualizację informacji oraz danych o sprzedaży i serwisie przez osoby pracujące w terenie.

Artykuły

Klient to strategia

Klient to strategia

„Klient stanowi najważniejszą wartość naszej organizacji, dlatego należy o niego dbać i bardzo proaktywnie zabiegać. Musimy przekonać go, że nie zawiedzie się wybierając naszą firmę, a wieloletnia współpraca jest korzystna dla obu stron.” Rozmawiając z prezesami firm często słyszę takie deklaracje. Jednak zadziwiająco rzadko przekładają się one na...

Ważne dla przyszłych i obecnych użytkowników CRM

Ważne dla przyszłych i obecnych użytkowników CRM

CRM. To pojęcie jest już tak znane i rozpoznawane jak ERP. Można nie znać się w sposób szczególny na systemach informatycznych wspomagających zarządzanie, ale spośród wielu skrótów anglojęzycznych funkcjonujących w otoczeniu biznesowym, akurat ten na pewno zajmuje jedno z najwyższych pozycji w rankingu. W sposób jednoznaczny kojarzy się z oprogramowaniem do zarządzania...

Case Studies

Kompleksowe wdrożenie platformy Salesforce...

Nasz klient jest operatorem sieci światłowodowej działającej w całej Europie.Świadczy usługi w branżach, takich jak: finanse, motoryzacja,...

Żelazne podstawy IFS Applications w...

Stalprodukt S.A. jest wiodącym producentem i eksporterem wysoko przetworzonych wyrobów ze stali: blach elektrotechnicznych...

White Papers

IFS APPLICATIONS - Zarządzanie relacjami z...

Kiedy klient nawiązuje kontakt z firmą, jej pracownicy, bez względu na to, w jakim dziale pracują, powinni mieć dostęp do najważniejszych danych...