Artykuły

Wpisz wyszukiwane słowo lub frazę oraz, w razie potrzeby, wybierz dodatkowe parametry wyszukiwania poniżej.

Dlaczego prezentacje systemów ERP przynoszą niezamierzone skutki?

Wdrożenie systemu ERP to trudne zadanie. W zdaniu tym nie ma nic nowego. Wszyscy ci, którzy mają to za sobą, wiedzą o tym aż nadto doskonale. Wszyscy ci, którzy przymierzają się do tego zadania, zapewne nasłuchali się już wystarczająco dużo i wcale nie jest im do śmiechu. Gdziekolwiek zajrzeć tam setki porad, materiałów marketingowych, argumentów dostawców i racji użytkowników. Jak w tym wszystkim się odnaleźć? Szum informacyjny wokół systemów ERP, metod ich wyboru, a potem wdrażania jest na tyle duży, że część przedsiębiorstw robi to po prostu po swojemu. Wykorzystuje do tego celu swoje zasoby informatyków, treści w Internecie, procedury zakupowe i zdrowy rozsądek.

Technologiczny misz-masz - efekty porządków na półce z narzędziami

Sente w Rotopino.pl

Rotopino.pl to lider internetowej sprzedaży szerokiej oferty elektronarzędzi dla profesjonalistów i majsterkowiczów. Przez ponad 15 lat funkcjonowania, działalność przedsiębiorstwa zdążyła wyjść poza granice Polski, obejmując swoim zasięgiem również inne kraje Unii Europejskiej takie jak Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Holandia.

Rotopino.pl dysponuje nowoczesnym centrum logistyczno-magazynowym, zapewniającym płynność dostaw i gwarantującym bezpieczeństwo realizacji zamówień. Ponad to, dystrybutor zapewnia serwis zarówno posprzedażowy, jak i gwarancyjny oraz fachowe doradztwo - na każdym etapie realizacji zamówienia.

Yin i yang - sprzedaż i zaopatrzenie

Wykorzystanie zintegrowanych systemów zarządzania jest standardem dla wielu branż, przede wszystkim dlatego, że wpływa ono znacząco na poprawę konkurencyjności biznesu. Dotyczy to także firm zajmujących się importem i dystrybucją materiałów budowlanych, armatury łazienkowej i artykułów metalowych. Kilkudziesięciu importerów z tej branży postanowiliśmy zapytać o to, w jaki sposób organizują pracę działów zaopatrzenia i sprzedaży.

Wyniki naszego badania pokazują, że tylko 15% ankietowanych firm nie używa jeszcze zintegrowanych systemów do zarządzania. Ale czy pozostali na pewno wykorzystują w pełni możliwości narzędzia, w które zainwestowali? Przyjrzyjmy się bliżej, w jaki sposób badane firmy organizują swoją pracę w zakresie zamawiania oraz dystrybuowania towarów.

Tandem człowieka z technologią - nowa rola przedstawiciela handlowego

Odkąd fabryki Forda zautomatyzowały swoje linie produkcyjne, zastępowanie pracy ręcznej maszynami stało się faktem, a jednocześnie było uznawane za zagrożenie dla zatrudnienia. Historia prawie stu lat wskazuje, że zupełnie niepotrzebnie - pracy człowieka nie udało się wyeliminować. Jesteśmy jedynie odciążani z czynności dokonywanych powtarzalnie, łatwych do zautomatyzowania.


Kiedy na rynki, obsługiwane przez przedstawicieli handlowych zaczęły wkraczać urządzenia mobilne, początkowo również wzbudzały pewną niechęć. Dziś jednak żaden szanujący swój czas handlowiec nie wyobraża sobie powrotu do kartki i długopisu.


Technologie wzbogacają nasze życie, stanowią wsparcie dla naszych działań, ich celem nie jest zastąpienie człowieka, tylko wyręczenie go w najbardziej powtarzalnych czynnościach lub zapewnienie mu nowych sposobów działania i komunikacji.

Logistyka zaopatrzenia

Analizując sens i istotę aktywności w sferze logistyki dystrybucji łatwo zauważamy, że to co jest jej owocem - jest z drugiej strony motorem napędowym innego obszaru funkcjonowania przedsiębiorstwa – logistyki zaopatrzenia. 


Logistyk dystrybucji planuje oraz organizuje proces, dzięki któremu produkty oraz towary o określonych rynkowych cechach będą bezpiecznie spoczywały w odpowiednim czasie we właściwym miejscu, aby zaspokoić spodziewany popyt. Załóżmy, że podczas procesu unettowienia potencjalnego zapotrzebowania dostrzeżemy braki magazynowe związane z danym produktem. Aby zaspokoić popyt będziemy musieli go wyprodukować – dla naszych celów zakładamy bowiem, że mamy do czynienia z przedsiębiorstwem produkcyjnym.