Artykuły

Wpisz wyszukiwane słowo lub frazę oraz, w razie potrzeby, wybierz dodatkowe parametry wyszukiwania poniżej.

Efektywny outsourcing dzięki IFS Applications

Firma Contract Administration, należąca do środkowoeuropejskiej czołówki firm świadczących usługi outsourcingu płac i administrowania kadrami, wdrożyła system IFS Applications w celu usprawnienia procesów obsługi klienta.

Contract Administration świadczy usługi outsourcingu z zakresu obsługi procesów kadrowo-płacowych od roku 1991. W czterech biurach na terenie Polski (w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi i Krakowie) i trzech za granicą (w Pradze i Brnie w Czechach oraz w Bratysławie na Słowacji) jest zatrudnionych ponad 200 wysoko wykwalifikowanych specjalistów ds. płac i kadr.

Klient w centrum zainteresowania

O specyfice rynku outsourcingu usług w zakresie zarządzania płacami i kadrami rozmawiamy z MAGDALENĄ ALEKSANDROWICZ, dyrektorem zarządzającym Contract Administration.

Firma Contract Administration jest obecna na polskim rynku od roku 1991. Jakie były początki działalności?

Nasza firma od początku działalności zajmowała się outsourcingiem usług w zakresie obsługi płac i kadr oraz usług księgowych dla przedsiębiorstw. W tamtym czasie ten rynek w Polsce dopiero raczkował. Pierwszymi klientami Contract Administration były firmy zagraniczne rozpoczynające działalność na polskim rynku. Od początku współpracowaliśmy z naszą siostrzaną spółką — kancelarią prawniczą TGC Corporate Lawyers, która pomagała zagranicznym firmom zakładać w Polsce swoje oddziały.

W tamtych czasach byliśmy w komfortowej sytuacji — nie musieliśmy zdobywać klientów, gdyż oni sami nas poszukiwali. Zapotrzebowanie na nasze usługi było bardzo duże i firma szybko się rozwijała. Już wtedy mocno inwestowaliśmy w narzędzia informatyczne. Początkowo korzystaliśmy z prostych programów tworzonych na nasze potrzeby, potem przyszła kolej na rozwiązania oparte na systemie operacyjnym DOS, które z czasem zostało zastąpione oprogramowaniem Windows.

Crowe Horwath usprawnia usługi księgowe

Firma Crowe Horwath, specjalizująca się w outsourcingu usług księgowych, wdrożyła system IFS Applications w celu usprawnienia obsługi klientów o zróżnicowanym profilu działalności.

Crowe Horwath prowadzi działalność w zakresie Business Process Outsourcing (BPO), podatków, niezależnego audytu oraz konsultingu. Firma działa na terenie Polski, Czech i Słowacji. W Polsce Crowe Horwath ma cztery biura (w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi i Krakowie), w Czechach dwa (w Pradze i Brnie) oraz jedno na Słowacji (w Bratysławie). We wszystkich siedmiu biurach pracuje łącznie 500 osób, które zajmują się świadczeniem usług dla ponad 700 klientów.


Efekt synergii. O korzyściach z wdrożenia systemu IFS Applications opowiada Marta Łyczewska, Partner w Crowe Horwath

CEL WDROŻENIA  

Poszukiwaliśmy elastycznego systemu ERP, który umożliwiłby świadczenie usług outsourcingu księgowości dla klientów o różnym profilu działalności i zróżnicowanych potrzebach. Zależało nam na tym, by nowe rozwiązanie z jednej strony było elastyczne, a z drugiej łatwe do utrzymania przez nasz wewnętrzny dział IT. Istotne było dla nas również, żeby dostawca systemu posiadał własne przedstawicielstwo w Polsce.

Po wnikliwej analizie dostępnych na rynku rozwiązań na naszej „krótkiej liście" znalazło się pięciu dostawców systemów ERP. Zanim dokonaliśmy wyboru systemu firmy IFS, odbyliśmy wiele wizyt referencyjnych. Pamiętam, że bardzo dobre wrażenie zrobiła na nas wizyta u jednego z klientów IFS, który używał IFS Applications zarówno w obszarze finansów, jak i kadr i płac.

Wcześniej używaliśmy już rozwiązania ERP innego dostawcy, w związku z czym nie było potrzeby wprowadzania zasadniczych zmian w organizacji naszych procesów biznesowych. Wdrożenie IFS Applications wykorzystaliśmy jako okazję do ich optymalizacji.

CRM ewoluuje

Zakup nowego samochodu, kontakt z firmą ubezpieczeniową, aby go ubezpieczyć i dodać do bazy może uświadomić, jak bardzo w dzisiejszych czasach rozwiązania do Zarządzania Relacjami z Klientami, zintegrowały się z biznesem. Dzisiaj każdy uprawniony pracownik firmy ubezpieczeniowej ma dostęp do wszystkich informacji i historii klienta, oraz na jej podstawie może w lepszy sposób świadczyć usługi. Od momentu wprowadzenia na rynek, do dziś, CRM ewoluuje.