Centrum wiedzy

Branża: Działalność usługowa

W tym miejscu dowiesz się wszystkiego o rozwiązaniach informatycznych stosowanych w usługach. Poznaj systemy informatyczne dla usług. Dowiedz się kim są dostawcy systemów dla usług. Codziennie nowe informacje, interesujące materiały oraz dane nt. rynku systemów i aplikacji IT w Polsce. Mamy nadzieję, że staną się one inspiracją i pomocą w podejmowanych przez Ciebie decyzjach IT.

System dla usług

Systemy dla usług (oprogramowanie dla usług i aplikacje dla usług) to technologia informatyczna, która umożliwia obsługę danych i transakcji w branży usługowej, w takich obszarach jak: finanse i księgowość, sprzedaż, zakupy, magazyn, kadry i płace, obsługa projektu i obsługa projektów (efektywne zarządzanie projektami), zarządzanie procesami biznesowymi, obieg dokumentów oraz zarządzanie obiegiem pracy (workflow).

Rodzaje systemów dla usług

Pośród wielu rodzajów systemów dla usług, wyróżnić należy:

  • ERP dla usług,
  • Zarządzanie serwisem w terenie [FSM],
  • Zarządzanie projektami [PMS],
  • Zarządzanie portfolio projektów [PPM],
  • Zarządzanie procesami biznesowymi [BPM],
  • Zarządzanie obiegiem dokumentów [DMS],
  • Zarządzaniem obiegiem pracy [workflow].
Zastosowanie systemów dla usług

Rozwiązania informatyczne dla usług powinny być wykorzystywane w każdym przedsiębiorstwie, gdzie podstawą funkcjonowania jest świadczenie usług. Funkcjonalność informatycznych systemów dla  usług może dotyczyć takich obszarów jak np.:

  • planowanie projektów,
  • monitorowanie i rozliczanie projektów,
  • optymalizacja procesów biznesowych,
  • zarządzanie obiegiem dokumentów,
  • zarządzanie workflow
  • księgowość projektowa,
  • analizy projektów, raportowanie projektów.
Korzyści z systemów dla usług

Do podstawowych korzyści z wdrożenia systemu dla usług zaliczyć należy:

  • podniesienie efektywności planowania zasobów,
  • obniżenie kosztów usług,
  • bieżący dostęp do danych o projektach,
  • skrócenie czasu ofertowania usług,
  • świadczenie usług w terenie,
  • skrócenie czasu obsługi klienta,
  • skrócenie drogi obiegu dokumentów i zadań,
  • unifikacja procedur pracy i procesów biznesowych,
  • wielowymiarowe analizy i raporty o stanie przedsiębiorstwa.

Artykuły

Badanie firmy IFS: Podwykonawcy zmagają się z przestarzałym oprogramowaniem utrudniającym wykorzystanie pełni potencjału serwisu posprzedażowego

Badanie firmy IFS: Podwykonawcy zmagają się z przestarzałym...

Oprogramowanie  do zarządzania serwisem w terenie przekształca umowy  handlowe/specjalistyczne wraz ze wzrostem przychodów z kontraktów  serwisowych i remontowychFirma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikowała wyniki wstępnego badania, które wskazują, że przestarzałe rozwiązania programowe stosowane przez firmy specjalistyczne i handlowe...

Partnerskie relacje w biznesie

Partnerskie relacje w biznesie

O wieloletniej współpracy z firmą IFS opowiada KRZYSZTOF ŚLATAŁA, Dyrektor ds. Informatyki w spółce Międzynarodowe Targi Poznańskie.O SPECYFICE DZIAŁANIA MTPTargi to przedsiębiorstwo jak każde inne. Ma standardowe potrzeby związane z obsługą finansów, księgowości, remontów, magazynów itp. Równocześnie jednak ma obszary bardzo specyficzne, wymagające indywidualnych...

Case Studies

Praca staje się łatwiejsza

Zamiast ręcznego wprowadzania danych finansowych, tworzenia zestawień, wyszukiwania potrzebnych informacji - system, który zajmuje się...

enova365 w chmurze wybrana przez wel.com mobile

Usprawnienie procesów obsługi handlowej  wel.com mobile to wirtualny operator sieci komórkowej, dystrybutor zaawansowanych...

White Papers

IFS Applications dla Przedsiębiorstw...

Przedsiębiorstwa z sektora wodno-kanalizacyjnego na co dzień stają wobec konieczności szybkiej i właściwej reakcji na wiele czynników...

Innowacje w zakresie usług serwisowych

Przypomnijmy sobie, jak biznes wyglądał pięć lat temu? Spróbujmy sobie wyobrazić, jak będzie wyglądał za pięć lat? Łatwo zauważyć...