Centrum wiedzy

Branża: Działalność usługowa

W tym miejscu dowiesz się wszystkiego o rozwiązaniach informatycznych stosowanych w usługach. Poznaj systemy informatyczne dla usług. Dowiedz się kim są dostawcy systemów dla usług. Codziennie nowe informacje, interesujące materiały oraz dane nt. rynku systemów i aplikacji IT w Polsce. Mamy nadzieję, że staną się one inspiracją i pomocą w podejmowanych przez Ciebie decyzjach IT.

System dla usług

Systemy dla usług (oprogramowanie dla usług i aplikacje dla usług) to technologia informatyczna, która umożliwia obsługę danych i transakcji w branży usługowej, w takich obszarach jak: finanse i księgowość, sprzedaż, zakupy, magazyn, kadry i płace, obsługa projektu i obsługa projektów (efektywne zarządzanie projektami), zarządzanie procesami biznesowymi, obieg dokumentów oraz zarządzanie obiegiem pracy (workflow).

Rodzaje systemów dla usług

Pośród wielu rodzajów systemów dla usług, wyróżnić należy:

  • ERP dla usług,
  • Zarządzanie serwisem w terenie [FSM],
  • Zarządzanie projektami [PMS],
  • Zarządzanie portfolio projektów [PPM],
  • Zarządzanie procesami biznesowymi [BPM],
  • Zarządzanie obiegiem dokumentów [DMS],
  • Zarządzaniem obiegiem pracy [workflow].
Zastosowanie systemów dla usług

Rozwiązania informatyczne dla usług powinny być wykorzystywane w każdym przedsiębiorstwie, gdzie podstawą funkcjonowania jest świadczenie usług. Funkcjonalność informatycznych systemów dla  usług może dotyczyć takich obszarów jak np.:

  • planowanie projektów,
  • monitorowanie i rozliczanie projektów,
  • optymalizacja procesów biznesowych,
  • zarządzanie obiegiem dokumentów,
  • zarządzanie workflow
  • księgowość projektowa,
  • analizy projektów, raportowanie projektów.
Korzyści z systemów dla usług

Do podstawowych korzyści z wdrożenia systemu dla usług zaliczyć należy:

  • podniesienie efektywności planowania zasobów,
  • obniżenie kosztów usług,
  • bieżący dostęp do danych o projektach,
  • skrócenie czasu ofertowania usług,
  • świadczenie usług w terenie,
  • skrócenie czasu obsługi klienta,
  • skrócenie drogi obiegu dokumentów i zadań,
  • unifikacja procedur pracy i procesów biznesowych,
  • wielowymiarowe analizy i raporty o stanie przedsiębiorstwa.

Artykuły

System wymusza systematyczność

System wymusza systematyczność

O zmianach w organizacji firmy po wdrożeniu systemu IFS Applications 9, rozmawiamy z Małgorzatą Niedźwiedzką, główną księgową i koordynatorem wdrożenia systemu IFS Applications w Spółce ELESTER-PKP.   ELESTER-PKP jest jednym z pierwszych klientów IFS Poland, którzy zdecydowali się na wdrożenie IFS Applications w wersji 9. Jak przebiegał ten...

Efektywny outsourcing dzięki IFS Applications

Efektywny outsourcing dzięki IFS Applications

Firma Contract Administration, należąca do środkowoeuropejskiej czołówki firm świadczących usługi outsourcingu płac i administrowania kadrami, wdrożyła system IFS Applications w celu usprawnienia procesów obsługi klienta.Contract Administration świadczy usługi outsourcingu z zakresu obsługi procesów kadrowo-płacowych od roku 1991. W czterech biurach na...

Case Studies

Kompleksowe wdrożenie platformy Salesforce...

Nasz klient jest operatorem sieci światłowodowej działającej w całej Europie.Świadczy usługi w branżach, takich jak: finanse, motoryzacja,...

Millward Brown. Efektywność w obszarze...

Wdrożenie systemy Deltek Maconomy w Millward Brown pozwoliło na konsolidację w ramach jednego rozwiązania 30-tu oddzielnych systemów...

White Papers

IFS Applications dla Przedsiębiorstw...

Przedsiębiorstwa z sektora wodno-kanalizacyjnego na co dzień stają wobec konieczności szybkiej i właściwej reakcji na wiele czynników...

Innowacje w zakresie usług serwisowych

Przypomnijmy sobie, jak biznes wyglądał pięć lat temu? Spróbujmy sobie wyobrazić, jak będzie wyglądał za pięć lat? Łatwo zauważyć...