Artykuły

Wpisz wyszukiwane słowo lub frazę oraz, w razie potrzeby, wybierz dodatkowe parametry wyszukiwania poniżej.

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym poprzez wprowadzenie obsługi typu omnichannel?

Gwałtowny postęp technologiczny dramatycznie zmienianawyki komunikacyjne konsumentów. Popularność smartfonów, mediówspołecznościowych i komunikatorów internetowych, powszechny dostęp do nowychtechnologii sprawia, że klienci oczekują od firm pełnej dostępności. A wdzisiejszych czasach dostępność nie oznacza bliskości do fizycznej placówkifirmy czy możliwości kontaktu przez telefon. Klienci chcą rozwiązywać swojesprawy w aplikacjach mobilnych, czatować w konsultantami w sieci lub szybkouzyskać odpowiedź na wiadomość wysłaną przez Facebooka. 

Większe zyski w handlu dzięki ERP?

Rozwój średnich przedsiębiorstw może zostać przyspieszony dzięki wdrożeniu skutecznych zasad rozliczania transakcji w ramach handlu międzynarodowego.

Z roku na rok wzrasta ilość i wartość towarów importowanych oraz eksportowych przez polskich przedsiębiorców. Nie tylko duże firmy prowadzą handel zagraniczny, coraz większa dostępność do rynków pozakrajowych skłania także mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa do szukania kontrahentów poza granicami Polski. Wzrostu niniejszego trendu jest doskonale przedstawiony w statystykach opublikowanych przez GUS – informuje ekspert systemu ERP - Sławomir Rusajczyk.

Przemysł 4.0. Miraż czy rzeczywistość?

Rozmowa z Marcinem Kowalskim, kierownikiem ds. wdrożeń informatycznych w firmie Agmar, dostarczającej metalowe obudowy dla odbiorców w Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie.


O idei Przemysłu 4.0 mówi się od kilku lat, często narzekając na stan cyfryzacji polskich fabryk. Mało kto jednak zwraca uwagę na to, że wiele firm już kilka lat temu zbudowało fundamenty, dzięki którym dziś produkcja krótkich serii produktów „na indywidualne zamówienie” staje się opłacalna, a realizacja idei Fabryki 4.0 wcale nie tak odległa, jak mogłoby się to wydawać. 

***

Systemy do zarządzania łańcuchem dostaw, cz.1

Zarządzanie łańcuchem dostaw (ang. Supply Chain Management, SCM). Któż z nas nie słyszał tego pojęcia? Gdyby jednak zapytać o jego definicję, to pewnie okazałoby się, że otrzymamy wiele różnych wyjaśnień i interpretacji. O co więc chodzi i czy jest sens, by poświęcać temu zagadnieniu tyle uwagi? Gdyby zadać to pytanie jeszcze kilka lat temu, można by odpowiedzieć, że nie ma. Inaczej jest dzisiaj. W międzyczasie sytuacja na rynku radykalnie się zmieniła. Dlaczego? Radykalnie wzrosło znaczenie dostaw na czas i optymalizacji zapasów magazynowych; zwiększona liczba podmiotów na rynku, kanałów dystrybucji i oczekiwań klientów oraz globalizacji podniosła złożoność łańcucha dostaw; wzrosło ryzyko zarządzania dostawcami i dostawami oraz wielokrotnie zwiększyła się potrzeba szybkości wymiany towarowej, tj. logistyki.

Systemy zarządzania dokumentami. Realne korzyści, czy ekstrawagancja?

Dokumenty to nieodłączony element środowiska biznesowego. Każda organizacja tworzy, odbiera, przetwarza i przechowuje dokumenty. Jedne z nich mają postać papierową, inne elektroniczną. Każda organizacja chce, by było ich jak najmniej, w szczególności tych papierowych. Nie zawsze jest to możliwe, choćby z tytułu ustawowych obowiązków przechowywania dokumentów w celach kontrolnych i sprawozdawczych. Niestety znacznie częściej, poza chceniem, niewiele się dzieje. A przecież nie każdy dokument musi przybrać postać papierową. Na pewno warto podjąć trud, by gdzie tylko możliwe, stosować formę elektroniczną dokumentu, jeśli już nie z powodów biznesowych, to na pewno z ekologicznych. Służą temu systemy zarządzania dokumentami (ang. Document Managemet Systems), inaczej systemy do zarządzania obiegiem dokumentów lub systemy elektronicznego obiegu dokumentów.