Artykuły

Wpisz wyszukiwane słowo lub frazę oraz, w razie potrzeby, wybierz dodatkowe parametry wyszukiwania poniżej.

System APS – niezbędne narzędzie planistów?

Systemy APS (Advanced Planning and Scheduling), od blisko trzech dekad pomagają przedsiębiorstwom w planowaniu produkcji. Ich powstanie zrodziło się ze świadomości, że inne stosowane przez planistów rozwiązania, nie zawsze zapewniają dostateczne wsparcie w dynamicznie zmieniających się warunkach hali produkcyjnej. Wymagania rynku i rosnąca złożoność procesów wytwórczych, wymusiły poszukiwanie rozwiązań pozwalających tworzyć i optymalizować plan produkcji w sposób automatyczny. Odpowiedzią na te potrzeby, stały się systemy APS. Wprowadziły one nową jakość do procesu planowania, pozwalając na bardzo precyzyjne zarządzanie harmonogramem, aż do poziomu pojedynczej operacji technologicznej. Zmiany, jakie na przestrzeni czasu dokonały się w branży przemysłowej, dodatkowo uwydatniły korzyści płynące z zastosowania oprogramowania APS. Obecnie, systemy te coraz częściej trafiają nawet do niewielkich przedsiębiorstw, wypierając arkusze kalkulacyjne i inne zaadaptowane przez planistów rozwiązania.

Platforma Zarządzania Wyposażeniem - więcej niż Narzędziownia

Stworzona przez firmę ICOMP nowa aplikacja służąca do zarządzania narzędziami, wyposażeniem maszyn, programami dla maszyn CNC, dokumentacją techniczno – technologiczną, wyposażeniem pracowników i środkami ochrony BHP. Może działać jako program zintegrowany z rozwiązaniami ERP.

Controlling w służbie produkcji

W firmach produkcyjnych wciąż króluje Excel. To zła i dobra wiadomość jednocześnie. Zła, bo firmy poświęcając wiele czasu na działania, które można zautomatyzować, generują niepotrzebne koszty. Dobra, bo informatyzacja przedsiębiorstwa może bardzo szybko przynieść zauważalne efekty. Widać to doskonale w obszarze controllingu, gdzie jest duże pole do poprawy. Wdrożenie systemu ERP pozwala na precyzyjną ocenę stanu przedsiębiorstwa, określenie potencjalnych szans i zagrożeń, pozwalając na podjęcie szybkich i trafnych decyzji.


Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym poprzez wprowadzenie obsługi typu omnichannel?

Gwałtowny postęp technologiczny dramatycznie zmienianawyki komunikacyjne konsumentów. Popularność smartfonów, mediówspołecznościowych i komunikatorów internetowych, powszechny dostęp do nowychtechnologii sprawia, że klienci oczekują od firm pełnej dostępności. A wdzisiejszych czasach dostępność nie oznacza bliskości do fizycznej placówkifirmy czy możliwości kontaktu przez telefon. Klienci chcą rozwiązywać swojesprawy w aplikacjach mobilnych, czatować w konsultantami w sieci lub szybkouzyskać odpowiedź na wiadomość wysłaną przez Facebooka. 

Większe zyski w handlu dzięki ERP?

Rozwój średnich przedsiębiorstw może zostać przyspieszony dzięki wdrożeniu skutecznych zasad rozliczania transakcji w ramach handlu międzynarodowego.

Z roku na rok wzrasta ilość i wartość towarów importowanych oraz eksportowych przez polskich przedsiębiorców. Nie tylko duże firmy prowadzą handel zagraniczny, coraz większa dostępność do rynków pozakrajowych skłania także mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa do szukania kontrahentów poza granicami Polski. Wzrostu niniejszego trendu jest doskonale przedstawiony w statystykach opublikowanych przez GUS – informuje ekspert systemu ERP - Sławomir Rusajczyk.